این غذای فوق العاده را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا چشمان شما سالم بماند

5دسامبر 2019 - در حالی که همه ما سعی می کنیم به دنبال غذاهایی باشیم که برای کاهش وزن و قلبمان مناسب باشد و یا فقط سلامتی ما را تقویت کند، ما اغلب از حفظ سلامت چشمان خود غافل هستیم. با گذراندن ساعت های طولانی در مقابل صفحه نمایش، در جلوی چراغ های پرنور، دهیدراته ماندن، نداشتن خواب کافی به هر دلیلی یا فقط به دلیل پیر شدن، ما هر روز چشمان گرانبهای خود را در معرض بسیاری از عوامل خطر قرار می دهیم. در همه این موارد، ما فراموش می کنیم که از دیدگانمان بخوبی مراقبت کنیم و سلامت خود را به خطر می اندازیم.

دقیقاً مانند سایر قسمت های بدن، چشم ما نیز نیاز به عشق و مراقبت و تغذیه ی مناسب دارد. در حالی که همه ما در مورد فواید سبزیجات برگ سبز و هویج شنیده ایم، ما یک غذای فوق العاده را که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید، یعنی "دانه ها یا آجیل کاج" را به شما توصیه می کنیم.

میوه های خشک، آجیل و دانه ها منبعی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی پر انرژی هستند. آجیل کاج، بسیار سالم و به ویژه یک غذای فوق العاده برای چشم ها به حساب می آید. این نوع آجیل به طور گسترده در مناطقی از جهان مورد استفاده قرار می گرفت، این آجیل سفید در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و حاوی خواص درمانی دارویی بود. دلایل قانع کننده ی دیگری نیز برای مصرف این دانه ها وجود دارد . آجیل کاج دارای غلظت بالایی از ویتامینK ، A و E است که با تکمیل خواص آنتی اکسیدانی هم، کمک زیادی به محافظت از چشم در برابر دژنراسیون می کند، و شروع عوامل خطر مرتبط با بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را به تاخیر می اندازد. آنها همچنین منبعی ارزشمند از بتاکاروتن هستند که بیشتر به بهبود بینایی کمک می کنند. همه این مزایا سبب افزایش و احیای انرژی در چشم های خسته ی شما و بهبود دید شما می شوند.

مصرف آجیل کاج بعنوان اسنک یا میان وعده در هر روز می تواند لوتئین مورد نیاز بدن شما را نیز تامین کند. لوتئین یک آنزیم مهم موجود در شبکیه ی چشمهای ما است که برای بینایی بسیار مهم است و نورماوراء بنفش مضر را که همه ما باید از آن در امان بمانیم، فیلتر می کند. این ماده همچنین حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی قوی است، از جمله zeaxanthinکه برای تغذیه پوست و موهای شما مفید است. در حقیقت، حتی پیشنهاد می شود که مادران باردار در طی ماه های بارداری خود از آجیل کاج استفاده کنند، تا سلامت کودک خود را تضمین نمایند.

راه درست برای خوردن آن

به غیر از کمک به بینایی، آجیل کاج همچنین دارای مزایای زیادی است و می تواند به شما در هضم، کاهش وزن و مشکلات قند خون کمک کند. از این رو، اضافه کردن این ماده به رژیم غذایی در اندازه های سروینگ مناسب ضرری ندارد. مصرف یک مشت پر از این دانه ها هر روز می تواند برای سلامتی کلی شما مفید باشد. می توانید آنها را بو داده و مصرف کنید، یا آنها را به سالادها، اسموتی ها یا ادویه های خود اضافه کنید.

منبع:

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/diet/include-this-one-superfood-in-your-diet-to-keep-your-eyes-healthy/articleshow/72368027.cms